Privacybeleid en cookiestatement



Privacy- en cookiestatement
Wij geven om jouw privacy. De gegevens die je achterlaat wanneer je een afspraak inplant of gewoon een bericht stuurt behandelen we met zorg. We vertellen je hierbij welke gegevens we bewaren, waarvoor we ze gebruiken, wie er toegang tot hebben en hoe je de gegevens weer kunt verwijderen. Tot slot leggen we uit hoe wij omgaan met cookies en hoe we onze betaalomgeving veilig houden.


We leggen alleen vast wat we echt nodig hebben
Welke gegevens we van je nodig hebben, verschilt per situatie. Hieronder volgt een uitleg per gegevenssoort. 

  • Gegevens voor het afhalen van producten bij Glow Spa;
  • Gegevens voor het inplannen van behandelingen bij Glow Spa;
  • Gegevens voor het communiceren over (gratis) (huid)advies;
  • Voor- en achternaam: zodat we je correct kunnen aanspreken;
  • Adres en woonplaats: om je bestelling te kunnen bezorgen;
  • Telefoonnummer: om je te kunnen benaderen als er met je afspraak iets mis is;
  • E-mailadres: voor een afspraakbevestiging, afspraakherinnering, factuur, feedbackverzoek en om je te kunnen mailen als er vragen zijn. Als je een abonnement hebt op de Glow Spa nieuwsbrief, gebruiken we je e-mailadres ook om je op de hoogte te houden van aanbiedingen en ander Glow Spa nieuws. Onderaan iedere e-mail kun je je hiervoor afmelden. We gebruiken je e-mailadres NIET om boodschappen van anderen naar jou te mailen. Daar heb jij geen toestemming voor gegeven en dat doen we dus ook niet.


Gegevens om je beter van dienst te kunnen zijn

  • IP-adres: dit adres gebruiken we om je meteen terecht te laten komen op de website van het land waar je woont.
  • Aankoopgeschiedenis: hiermee kunnen we je snel helpen bij garantiezaken, klachten en vragen. Of bij het ruilen van artikelen. Daarnaast gebruiken wij je aankoopgeschiedenis zo nu en dan voor analyses. Die helpen ons om je betere informatie te geven over producten of over andere zaken die je misschien interesseren.
  • Reviews: als je een beoordeling (review) schrijft, wordt deze gekoppeld aan jouw gegevens. We kunnen dan eventueel contact met je opnemen. Wij bewaren de reviews en analyseren die. Als jij toestemming geeft om de review te delen op de website, is deze zichtbaar met alleen je voornaam.
  • Je clickgedrag: als je de nieuwsbrief of de website bekijkt, houden we je clickgedrag bij om je in de toekomst aanbiedingen te kunnen doen die nog beter bij je passen.
  • Intakeformulier: Voordat je bij ons een behandeling ondergaat, vragen wij je om een (online) intakeformulier in te vullen en te tekenen. Dit is een formulier waarin belangrijke zaken door jou worden aangegeven zodat je een behandeling krijgt die past bij jouw huidtype, huidconditie en we geen behandeling uitvoeren die om welke contra-indicatie niet uitgevoerd mag worden. Wij verzamelen deze medische- en persoonsgegevens om jouw zo goed mogelijk te kunnen adviseren en om jouw gezondheid te kunnen waarborgen. Dit intakeformulier wordt opgeslagen en bewaard zo lang als nodig is voor de betreffende behandeling.
  • Contactformulier: Indien je ons contactformulier invult, worden de volgende gegevens bewaard: naam, e-mailadres en het bericht wat je hebt ingevuld. Inzendingen via het contactformulier worden gebruikt voor het verlenen van service aan onze klanten. Het schrijven en het versturen van een contactaanvraag wordt door ons als expliciete toestemming beschouwd. Het invullen van een contactformulier gebeurt in de meeste gevallen uit eigen beweging. Mocht dit niet het geval zijn dan verwijderen wij de gegevens direct, wanneer blijkt dat het om een misverstand gaat. Inzendingen via het contactformulier worden bewaard zo lang als nodig is voor het afhandelen van de contactaanvraag.


Bewaartermijnen
De hierboven beschreven persoonsgegevens worden bewaard voor zo lang als nodig, inclusief garantie. Gegevens bewaren wij voor onbepaalde tijd. Er bestaat een wettelijk plicht voor de bewaartermijn voor gegevens, zoals de fiscale bewaarplicht van zeven jaar voor betaalgegevens.


Cookies
Allereerst: een cookie is een klein bestand waarin staat welke internetsite je bezocht hebt. Daarbij worden ook een aantal gegevens over je bezoek vastgelegd. De internetserver verstuurt zo’n cookie naar jouw computer en het bestand installeert zich op de vaste schijf. Bij een volgend bezoek worden de cookies weer teruggestuurd naar onze server. Wij gebruiken cookies voor twee dingen: om de inhoud van onze website te verbeteren en voor analyses. Daarbij kunnen we dankzij cookies ook zien en analyseren hoe klanten reageren op onze nieuwsbrieven. Informatie die ‘klant-eigen' is, houden we niet bij.


Waarom gebruiken we cookies en wat heb jij eraan?

  • Om je instellingen te onthouden: dat is makkelijker voor je bij het surfen. Je hoeft daardoor niet elke keer bepaalde gegevens steeds opnieuw in te typen.
  • Om onze website te kunnen analyseren en zo onze service te verbeteren: we gebruiken daar Google Analytics voor, een dienst van Google om bij te houden hoe de bezoekers onze website gebruiken. Wij krijgen rapportages van Google. Die rapportages gebruiken we om onze website nog beter af te stemmen op de wensen van onze klanten - waaronder jij dus! Google gaat zorgvuldig met de verzamelde gegevens om. In twee gevallen mogen ze de data doorgeven aan anderen (daar hebben we zelf geen invloed op): als de wetgever zegt dat Google dat moet doen of als derden de informatie namens Google moeten verwerken.
  • Om social media te kunnen inzetten op onze websites: daarvoor gebruiken we cookies van Facebook (Instagram hoort daarbij) en Google Ads. Dat doen we om onze service beter op jou en je wensen af te stemmen. 


We gaan zorgvuldig met je gegevens om
Eén ding staat altijd voorop: we geven jouw persoonlijke gegevens alleen door als dit nodig is. Verder krijgt niemand ze, al helemaal niet voor marketingdoeleinden. Wel kan het in uitzonderlijke gevallen gebeuren dat we door de wetgever verplicht worden om gegevens over jou af te staan of te analyseren. Maar dat is alleen als er vermoedens zijn van fraude.


Wie krijgen je gegevens?

  • Medewerkers die toegang tot de gegevens hebben omdat dit hoort bij hun werk. Ze krijgen alleen toegang tot gegevens die zij nodig hebben om hun taken goed uit te kunnen voeren.
  • PostNL: de NAW-gegevens, telefoonnummer en e-mailadres gebruiken ze om je bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te houden van het bezorgmoment.


We gebruiken je gegevens alleen om onze service te verbeteren

  • Voor acties. De gegevens die we van je gekregen hebben bewaren en analyseren we. Dat doen we om je betere, gerichtere informatie te kunnen geven.


We zorgen voor een veilige omgeving
Jouw veiligheid en privacy staan voorop op onze website. We willen niet dat iemand anders kan meekijken, als je bij ons een reservering plaatst. We gebruiken daarom een beveiligde internetbeveiliging. Dat werkt zo: de transactiegegevens worden via SSL (een sterke beveiligingstechniek, herkenbaar aan het groene slotje in je browser) versleuteld over het internet verstuurd. Dat gaat automatisch. Je hebt er zelf geen extra software voor nodig.


Toch een klacht?
We doen ons uiterste best om je tevreden te houden. Heb je toch een klacht, neem dan contact op met ons via info@glow-spa.nl.



Share by: